تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

انسان کلبهٔ کوچک خوشبختی خویش را در کنار توده‌ای از برف و دهانهٔ آتشفشانِ دنیا بنا کرده‌است.

من خودم عاشق موسیقی سنتی هستم ولی ایشالا بچه ام که به دنیا بیاد از سه تار و تار و سنتور و کمانچه و تنبک و موسیقی سنتی ایرانی دور نگهش میدارم.موسیقی سنتی ایرانی یه چیزی توی خودش داره که آدم رو تنبل،کون گشاد،کونی،تریاکی،مفنگی،زن باره،پدوفیل،بیکار و بی عار،سست و بی مصرف بار میاره.یه چیزی توی خودش داره که ذات آدم رو فاسد و تباه میکنه.در نقطه مقابلش موسیقی رپ و راک و متال هست،شما یه ترانه رپ درست و حسابی یا یه ترانه راک عالی بشنوی ناخودآگاه دوست داری در رو با لگد بشکونی و بری توی کوچه و ۲۰۰ کیلومتر بدوی ولی وقتی ترانه سنتی ایرانی گوش میدی یه حس شکست و لوزر بودن و بدبختی و بیچارگی بهت دست میده.

شما دنیای غرب رو ببین ،پر از پیشرفت و زرنگی و ورزش و استقامت و شور و نشاط،ولی ما ایرانی ها ریدیم،همه افسرده و نالان.

گواه همه حرفهام هم قطعه ماندگار "شد خزان گلشن آشنایی"اثر جواد بدیع زاده.خواهش میکنم برین این قطعه رو سرچ بکنید توی اینترنت و گوش بدین،خواننده از پای منقل بلند شده و رفته توی استودیو و این ترانه رو خونده،شعر سرد و پر از ناامیدی.همه قطعات سنتی ایرانی همین هستن.یکیشون نیست که تو بگی من گوش میدم و حال خوبی میگیرم.

اگه میخواین سرزنده باشید موسیقی سنتی رو از زندگیتون حذف بکنید.

نظرات 10 + ارسال نظر
1244 جمعه 30 شهریور 1403 ساعت 16:59

ولی خب افراط درست نیست تو هیچ کدوم ، فکر میکنم هر از چندگاهی بد نیست موسیقی سنتی هم گوش کرد. مثلا به شخصه از موسیقی های شهرام ناظری حس خوبی میگیرم

حرفت متین هست

شتر مفنگی جمعه 30 شهریور 1403 ساعت 19:09

جانم با من بودی؟ باهات موافقم من همیشه موقع مصرف شتریان گوش میدم میرم تو رویا.

لیلا جمعه 30 شهریور 1403 ساعت 20:10

آهنگ شعله ور همایون شجریان و نصرت فاتح علی خان رو وقتی گوش بدی انگار در حال عبادت هستی.

عبادت نشئگی
با همین چیزای معنوی و روحانی بدبخت شدیم و گوز بارمون نیست

phil جمعه 30 شهریور 1403 ساعت 20:31

واقعا درست گفتی، حالا شاید گاهی گوش کردنش خیلی عوارض نداشته باشه ولی بخوای بری دنبال اینکه ساز سنتی یاد بگیری با سر رفتی تو باتلاق تریاک و شیره و بیچارگی و زانوی غم در بغل گرفتن

سلطان درست میگی به مولا

مورچه شنبه 31 شهریور 1403 ساعت 01:31 https://hana98r.blogsky.com/

منم حوصله شعر های سنتی رو ندارم
چاووشی گوش کن
صداش قشنگه

امیر بی گذند چاووشی عالیه

چاووشی هم ناامیدی میخونه

شومهان شنبه 31 شهریور 1403 ساعت 15:28

منم وقتایی که خیلی دلم گرفته سنتی گوش میدم فقط مخصوصا علیرضا قربانی
انگار یه غم‌ پنهانی دارن انگار

همش ناله و ناراحتیه موسیقی سنتی

کمند شنبه 31 شهریور 1403 ساعت 17:42

اتفاقن متال و هوی‌متال و این چیزا رو اگه مرتب گوش بدی درونت رو به فنا میده. تهی میکنه روح و مغزتو. یه سال فقط ازینا کوش بده بعد بیا همینجا بنویس حست چیه. دیگه اونقدرام سطحیش نکن موسیقی ایرانی رو!

کیرم تو موسیقی سنتی ایرانی که هیچی جز افسردگی و چس ناله نیست

هاله قدسی یکشنبه 1 مهر 1403 ساعت 22:27

تراویس در این مورد خیلی خیلی خیلی باهات موافقم. اصلا حیف عضو شریف نیست که خرج موسیقی سنتی ایرانی بشه؟ یعنی در حد فحش هم زیادشه.
یعنی کیفور شدم آنجا که نوشته بودی: با همین چیزهای معنوی و روحانی بدبخت شدیم...

هاله جون من دوستت دارم.چرا منو دوست نداری؟
هاله جون خوب باشی همیشه

Kimia دوشنبه 2 مهر 1403 ساعت 01:07

وااایی چقد راست میگی یه سیاهی خاصی داره کلا موسیقی سنتی:/حالا شاید نه اونقدر شدید باشه ولی واقعا خواب اور و حوصله سربره شاید سلایق متفاوته نمیدونم

نه تنها سیاهه بلکه ناامید کننده هم هست و انسان رو در دراز مدت تنبل و ناامید میکنه

هاله قدسی دوشنبه 2 مهر 1403 ساعت 19:38

تراویس جان کی گفته دوستت ندارم؟
سرم شلوغه، تلگرام باز هم نیستم
دلم با ولایتی یون یکی نیست
اگر گاهی تلخ می شم
برای ولایتی بودنته
برادر تراویس
وگرنه ما
کجا و
بی وفااااااااااااای ی ی ی ی ی

هاله جون دوستت دارم.
من فقط تو رو دوست دارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد